2015 הייתה שנת שיא בתחום של ניהול, מכירה וקנייה של כלי טייס עסקיים וארגוניים . השיא התקרב לשיא של שנת 2008, טרום המשבר הכלכלי. במשך 2015 נמסרו בעולם כ- 700 מטוסי מנהלים חדשים. בישראל מופעלים כיום 34 מטוסי מנהלים.
הסקר בחן שעות טיסה, רכישת מטוסים חדשים ומשומשים, פתיחת חברות צ'רטר ובעלות חלקית והצגת תוכניות למטוסים חדשים על ידי היצרנים השונים.את הסקר ערכה חברת Jetsetter הישראלית
ניתוח השוק נערך לרגל '`Jetsetter Business Aviation 2016, הכנס השנתי המוקדש למטוסים הפרטיים העסקיים, שנערך ב-17 בינואר 2016 בתל אביב.
עפ"י נתוני JSSI, המפעילה תוכניות אחזקה למטוסים ומנועים לפי שעות, שעות הטיסה בתעופה העסקית עלו ב- 6.8% ביחס ל- 2014, והגיעו לכדי 79% מהשיא של 2008. JSSI קובעת כי השימוש החודשי במטוסי המנהלים עומד על ממוצע של כ- 26.5 שעות לחודש.
בסה"כ פועלים כיום בעולם כ- 20 אלף מטוסי מנהלים. עפ"י נתוני Honeywell, אחת משתי יצרניות האוויוניקה ואחת מיצרניות מנועי הסילון למטוסי מנהלים, בעשור הקרוב (עד 2025) יהיה צורך בכ- 9,200 מטוסים חדשים, בעלות כוללת של כ- 270 מיליארד דולר. תחזית דומה הוצגה על ידי יצרניות המטוסים בומברדיה ואמבראר, וכן ע"י אנליסטית התעופה העסקית, ARG/US.
עפ"י התחזיות, 52% ממסירות המטוסים בעשור הקרוב יהיו של מטוסים גדולים ( Large Cabin), כ- 23%- גודל הביניים (Midsize), ו- 25% יהיו המטוסים הקטנים. בישראל מופעלים 34 מטוסי מנהלים כשהם נחלקים בין כל הגדלים.
״ההתאוששות העיקרית ב- 2015 הייתה בצפון אמריקה והיקף הפעילות שם הוא סביב 2.5 מיליארד דולר בשנה״, אומר גל פלג, מנכ״ל חברת Jetsetter. ״באירופה חל ב- 2015 ׳דשדוש׳, ונתוני 2015 דומים לאלה של 2014. בכלכלות המתעוררות, ברזיל, הודו וסין, יחד עם רוסיה, חלה ירידה בפעילות התעופה העסקית, בעיקר בסין״.
לדברי פלג, במשך 2015 ניתן היה לראות כי המגמה שהחלה ב- 2008, של גידול ברכישת מטוסי מנהלים גדולים (במחירים שלכ- 70 מיליון דולר), נמשכה, על חשבון המטוסים הקטנים (בשווי ממוצע של כ- 20 מיליון דולר ומטה), אך ברבעון השלישי של 2015 החלה התאוששות, עם הכרזה והתקדמות בפיתוח של דגמים חדשים.
מגזין רכש ולוגיסטיקה מס' 185 לכניסה הקליקו על הקישור- http://hinet.co.il/mag/r185/ |