בדיקת רכב מתבצעת כיום על ידי מילוי טופס נייר והזנת הנתונים למערכת ממוחשבת בשלב נוסף מאוחר יותר. צילום הרכב מתבצע במצלמה והתמונות נטענות מאוחר יותר למאגר תמונות ממוחשב המאפשר לבוחן במוסך לנהל קבלת רכב ממוחשבת באמצעים פשוטים המכילים את כל מגוון הפעולות הנדרשות לשירות זה. מערכת קבלת הרכב Horizon Reception / Inspection מופעלת באמצעות מחשבוני טאבלט. הבוחן במוסך מזין את פרטי הרכב או מקבל אותם בתהליך אוטומטי המתבצע מתוך תוכנת ניהול המוסך, מזין את הנדרש לביצוע בשירות / תיקון, מתעד את מצב הרכב בזמן קבלתו, מצלם תמונות של הרכב, מסמן על גבי התמונות נזקים קיימים ואביזרים נלווים המורכבים ברכב. עם סיום התהליך הבוחן מחתים את בעל הרכב בחתימה דיגיטאלית ומתקבל מסמך PDF - מסמך קבלת רכב. לאחר קבלת המסמך יכול הבוחן לשלוח את המסמך לאפליקציה של בעל הרכב ולתעד בה את מצב הרכב בקבלה. מערכת זו מופעלת באמצעות שרת Horizon המאפשר את שילוב המסמך לגורמים שונים וכמובן לשלבו מיידית במערכת ניהול המוסך או למשלוח במייל. כל הנתונים שהוזנו נשמרים בכרטיס הרכב שאוגר את תוצאות הבדיקה לצורך שימוש בהן בהמשך תהליך העבודה. הנתונים השמורים נגישים להכנת הצעת תיקון או פתיחת כרטיס תיקון ולטיפולים באמצעות 'קיטים' קבועים אשר הוקמו במערכת. מערכת קבלת הרכב מיועדת לשימוש בכל סוגי המוסכים - מוסכי שירות, תיקונים מכאניים, תיקוני תאונות, מתקיני שירות לאביזרים ועוד. השימוש במערכת מיושם גם בתחום הביטוח לצורך ביצוע בדיקת רכב לחידוש ביטוח, ובחברות ליסינג לקבלת רכב והחזרתו. אפליקציית השירות לבעל הרכב כרכיב נפרד מאפשר קשר Online בין המוסך לבין בעל הרכב. האפליקציה מאפשרת שילוב מידע ומסמכים כגון מסמך קבלת הרכב, הצעת תיקון ועוד. באמצעות האפליקציה המוסך יכול לקבל את אישור הלקוח לתיקון ולהעביר מסרים לקביעת מועדי טיפול או תיקון.
|