לרוב, ניתן ללקט מודיעין עסקי על המתחרים, באמצעות קשת רחבה של פעולות, מביקור בחנות המתחרה והתרשמות מהסחורה המוצעת ללקוחות, דרך מידע מתערוכות וירידים בהם מציגים המתחרים את הדגמים החדשים של תוצרתם, ועד לגלישה באתר האינטרנט של המתחרה, בכדי ללמוד על לקוחותיו, ושיטות העבודה שלו. מודיעין עסקי מקיף הוא כל מה שקשור באיסוף מידע גלוי וזמין לציבור הרחב. לעומת זאת, נתונים רגישים יותר אודות חברה מתחרה ניתן להשיג באמצעות ריגול עסקי. אם מודיעין עסקי נחשב לפעילות פאסיבית, מינורית יחסית, שכרוכה בהשגת מידע גלוי, הרי שריגול עסקי הינו אקט פולשני יותר, מסוכן יותר, ואף עלול לכלול פעולות שאינן חוקיות. למרות זאת, חברות או עסקים, אינם נרתעים משימוש בכלי זה ולפנות לחברות חקירות, בכדי לקבל אינפורמציה אמיתית ובזמן אמת אודות מתחריהם, בקשר עם תכניות עתידיות, עסקאות גדולות שעומדות על הפרק, מחירים שהציעו במכרז, ועוד. השיטות לריגול עסקי רבות ומגוונות, אם באמצעות עובד ממורמר בחברה המתחרה, או עובד לשעבר,דרך התחברות למערכת המחשבים של החברה המתחרה (סוסים טרויאניים), האזנות סתר, מעקבים אחרי מנהלי החברה או אנשי השיווק שלה, תשלומי שוחד לעובדי ניקיון (שיטה מאד נפוצה), או באמצעות השתלת מיקרופונים סמויים בחדרי ההנהלה, בחדרי הישיבות, השתלת עובדים בחברה המתחרה ועוד. בחברת החקירות, פיתחנו "מודל למניעת ריגול עסקי" עבור לקוחותינו, בכדי לשמור על רמת עירנות מתבקשת במקום העבודה.
|