חשמל: חד פאזי מהירות סיבוב: 190 סל"ד דיוק איזון: 1 גרם > קוטר חישוק: "26-"10 רוחב חישוק: "20-"1 משקל גלגל: 70 ק"ג משקל עצמי: 280 ק"ג קוטר ציר: 40 מ"מ מכשיר איזון HD לעבודה מאומצת בעל מדיד לייזר. תצוגה ע"ג מסך LCD. מכשיר האיזון SBM 780P הינו מכשיר ייחודי שמבצע בדיקות גלגלים תוך שימוש בטכנולוגית מדידה בעזרת קרן לייזר אשר סורקת את הגלגל ובונה תמונה תלת ממדית שלו ע"ג המסך. המכשיר מבצע את הבדיקות הבאות: 1.)איזון גלגל 2.)ניתוח חוסר המעגליות של הגלגל לפי נקודות מגע. 3.)ניתוח חוסר מעגליות החישוק. 4.)ניתוח כיוון הנסיעה של הגלגל (משיכה בערך זווית ומטר לקילומטר) 5.)ניתוח כיוון הנסיעה של הרכב לפי 4 גלגלים והתאמת הגלגלים לפי מיקום ברכב. המכשיר מכיל מחשב פנימי חזק אשר מופעל ע"י מערכת הפעלה WINDOWS. הודות למחשב הפנימי ולתוכנת ההפעלה, ניתן לעדכן את תוכנת המדידה לפי הצורך דרך חיבור USB. כל מסכי העבודה מתורגמים לעברית ומוצגים בתצוגה תלת ממדית! מנוע ציר הסיבוב מופעל ע"י תוכנת המדידה וכך עוצר את הגלגל בנקודת חוסר האיזון ואחרי התקנת המשקולת מסובב את הגלגל לנקודת חוסר האיזון הצד השני של החישוק. מכשיר האיזון מכיל מדיד לייזר אשר מבצע מדידה מהירה של רוחב החישוק ללא התערבות המפעיל. על מנת למדוד את החישוק לפני איזון: 1.) הצמד את מדיד הפלסטיק לחישוק 2.)לחץ OK, מייד המכשיר יוריד את מכסה הגלגל אוטומטית ותוך כדי כך יבצע מדידה של רוחב החישוק בעזרת קרן הלייזר. בסמוך לציר מכשיר האיזון, מותקן ליפט פניאומאטי חכם אשר מחזיק את הגלגל בזמן ההרמה ע"י בוכנה פניאומאטית, מרים את הגלגל ונועל אותו אל ציר האיזון. נעילת הגלגל אל הציר מתבצעת ע"י מערכת פניאומאטית ולא ע"י פרפר נעילה סטנדרטי. כל פעולות הליפט וציר האיזון מתבצעות מכפתורי המגע ע"ג הליפט ומדוושות הפיקוד של מכשיר האיזון. הפעלה קלה של תוכנות המדידה מתבצעת ע"י לחיצה על מקשי המגע שבקדמת המכשיר: תצוגה גרפית נוחה וקלה לתפעול: 7. תוכנות מדידה לאיזון גלגלים: סטטי, דינאמי ו-5 תוכנות אלומיניום (כולל פיצול משקולות ואיזון PAX) ניתוח חוסר המעגליות של הגלגל לפי נקודות מגע: מדיד הלייזר סורק את סוליית הצמיג לאורכה ולרוחבה ובונה תצוגה דינאמית של התנהגות הגלגל בזמן סיבוב: ע"ג מסך אחד, מציג המכשיר את חוסר מעגליות הגלגל, החישוק בנפרד והצמיג בנפרד. לפי מסך זה ניתן לראות את השפעת חוסר המעגליות של הגלגל על תנאי הנסיעה של הרכב, ניתן לנתח היכן הבעיה ולתקנה (לפי היכולת) בעזרת התאמה אופטימאלית של החישוק לצמיג. תצוגת חוסר המעגליות (צמיג/חישוק) מתבצעת בהתייחס ל-4 הרמוניות שיכולות להתקיים בגלגל. ניתוח חוסר מעגליות החישוק: מתבצע בעזרת זרוע המדידה של המכשיר בזמן סיבוב איטי של החישוק, נתוני המדידה מצטרפים לנתוני המדידה של הצמיג במסך ניתוח התנהגות הגלגל. ניתוח כיוון הנסיעה של הגלגל (משיכה בערך זווית ומטר לקילומטר) בבדיקה זו, סורק מדיד הלייזר את סולית הצמיג במרווחים צפופים ובונה ע"ג המסך תמונה תלת ממדית של הצמיג. במסך זה נראה פרופיל הצמיג בנקודות המגע שלו עם הכביש ולצידו מוצגת סטיית הגלגל במעלות ובחישוב "משיכה" של מטר לקילומטר. ניתוח כיוון הנסיעה של הרכב לפי 4 גלגלים והתאמת הגלגלים לפי מיקום ברכב ע"פ הנתונים שנתקבלו בשלב ניתוח כיוון הנסיעה של כל גלגל, ניתן לקבוע כעת היכן למקם כל גלגל ע"ג הרכב כדי להגיע למצב האופטימאלי שבו ארבעת גלגלי הרכב ישאפו להסיע את הרכב בצורה ישרה במהלך הנסיעה. השימוש בפונקציה זו יפתור בעיות "משיכה" של רכב שנגרמות מהגלגלים וכן יכול למזער בעיות בכיוון גלגלים שנגרמות ממרכבי הרכב.
|