• בדיקת המצבר באמצעות מכשיר בדיקה אלקטרוני ללא עומס: תקין וטעון - מצבר תקין. תקין ולא טעון - יש צורך להטעין את המצבר ולהמשיך בבדיקות לגילוי סיבת אי תקינות. לא תקין וטעון - החלף מצבר והמשך בבדיקות לגילוי סיבת אי תקינות. לא תקין ולא טעון - החלף מצבר והמשך בבדיקות לגילוי סיבת אי תקינות. • בדיקת מתח המצבר: תקין - מעל 12V. • בדיקת מתח המצבר בהתנעה: תקין - מעל 9.6V. • בדיקת מתח טעינה: תקין- בין 13.5V - 14.8V. • בדיקת דיודות האלטרנטור: תקין - מתחת ל-4% אדווה, ובדיקת תקינות ווסת המתח. • בדיקת זליגת זרם כאשר כל הצרכנים ברכב כבויים: תקין - לא יותר מ- 0.5A (ליממה 12A). • בדיקת זרם התנעה כשהמנוע חם: תקין - זרם פחות מ- 50% מכושר ההתנעה הרשום על המצבר. • בדיקת כיסוי הטעינה: יש לבדוק טעינה עם הפעלת צרכנים עונתיים: מזגן, אורות וכו'... תקין - הזרם על אחד מקוטבי המצבר צריך להיות גבוה מאפס אמפר בסל"ד סרק. • בדיקת קוטבי המצבר - ודא כי אין מפל מתח. • בדיקת מפל מתח על מתג ההנעה - בדוק הפרשי מתח בין המצבר לבין מתח המוצא ממתג התנעה: תקין - כאשר הפרש המתח נמוך מ- 1V. • בדיקת תקינות רצועת אלטרנטור.
|