דרוש יותר מסתם מיכל דלק מלא כדי לעורר את המנוע. לפני
שהדלק "משחרר" אנרגיה הוא צריך להתערב באוויר. ההתנעה תבוא
ע"י ניצוץ מתח-גבוה מתוזמן היטב.
מפעיל המנוע של SiemensVDO מנצל בצורה מקסימלית את
הפוטנציאל בתפעול המנוע המודרני בצורה עקבית.
Electromotive Throttle Valves
בסוג זה של משנק, שסתום הפרפר מחובר מכנית לדוושת הגז.
איך הם עובדים זווית השסתום מפוקחת ע"י משנק אלקטרוני, נשאר
במגע מתמשך עם מערכת ניהול המנוע - התוצאה הסופית מושווית
בזמן אמת למידע רחב המתקבל מחיישנים אחרים ברכב. מערכת
פיקוח המנוע מחשבת את המצב האופטימלי של המשנק לחסכון
בצריכת הדלק המידע מוזן חזרה למשנק ומשנה את זוויתו בהתאם.
Electronic Throttle Valves
משנק פרפר אלקטרוני
מערכת ניהול המנוע משווה את מצב דוושת הדלק עם המידע המתקבל
מהחיישנים. המערכת מחשבת את הזווית האופטימלית לפי מצב
המנוע הנוכחי. מידע זה מועבר למשנק והוא מתייצב בהתאם.
Idle-speed control
ווסת סיבובי סרק
ווסת סיבובי המנוע מציע וויסות דינמי של זרימת האוויר במשנק
להבטחת פעילות סרק אופטימלית. עובד יחד עם החיישן המתאים
ויחידת הבקרה החשמלית. יחידות אלה מספקות תגובה מהירה לכל
מצב של סיבובי סרק.
Digital Linear Actuator
מנוע דיגיטלי קווי כוונון של זרימת האוויר במעבר המשנק כדי
להבטיח מצבי סרק בכל זמן.
עובד יחד עם החיישן המתאים ויחידת הבקרה החשמלית. יחידות
אלה מספקות תגובה מהירה לכל מצב של סיבובי סרק.
יחידת בקרהE.C.U.
יחידת בקרה אלקטרונית זו מפקחת על מספר נתונים, כמו חום
מנוע ומספר סיבובי מנוע, כבסיס לפיצוי על שינויים בסיבובי
הסרק של המנוע. אם הובחן שינוי, יחידת הבקרה האלקטרונית
מוציאה פקודה לווסת סיבובי המנוע לשנות את מצב השסתום וכך
לשמור על מהירות אופטימלית.
|