בסדרת המלגזות החדישות נמצאת כידוע מערכת טיהור גזי פליטה מסוג DPF-II .
מנוע דיזל שעובד בתוך חלל סגור מותיר אחרון עשן שחור.
עוד בשנת 1996 יצאה חברת טויוטה בפעם הראשונה עם מטהרי אוויר . .DPF כיום
מצוייה מערכת הטיהור מהדגם החדש DPF-II בתוך מבנה המלגזה ואינה בולטת או
נראית לעין דבר המקנה הגנה מירבית מפגיעות מכניות בזמן העבודה הגסה המקובלת
בעבודת המלגזה. ) מי אינו מכיר את האגזוז העליון הפגוע או את צינור יניקת
האוויר המכופף? ( למערכת, צג המראה בכל רגע נתון את כמות העשן השחור " הנכלא"
במסנן וכן למערכת נורות המתריעות לגבי תקלה אפשרית במערכת יחד עם זמזום
קולי למערכת גם שליטה על תדירות הטיפולים התקופתיים ) כל 3 שנים או 6000
שעות. .( ותדירות הטיפולים נרשמת במחשב.
המערכת " קוראת " את מפל הלחץ שלאורך המסנן בכל רגע נתון ובכל סבובי המנוע.
בלילה, או בעת הפסקת עבודה מחברים את המלגזה למתח רשת רגיל 220 וולט ותהליך
המיחזור נמשך עד 45 דקות, על ידי חיבור לכל שקע חשמלי באמצעות כבל המסופק
עם המלגזה. למערכת מפיח אוויר, שסתום, רגש מפל- לחץ ומחשב השולט עליה. מערכת
זו מאפשרת להחליף מלגות חשמליות על ידי מלגזות דיזל המצוידות במטהרי
DPF-II .
|