חברה ישראלית יצאה לאחרונה בסדרת מצברים מחוזקים לטרקטורים ורכב כבד.
המאפיין את סדרת מצברים זאת הם הדברים הבאים:
. .1 המצבר הינו מצבר היברידי. הלוח החיובי של המצבר עשוי מסגסוגת עופרת
ואנטימון. הלוח השלילי של המצבר עשוי מסגסוגת של עופרת וסידן ) קלציום( .
. .2 הלוחות החיוביים של המצבר הינם עבים במיוחד על מנת שיעמדו בדרישות הקשות
של הרכבים הכבדים ויספקו את כל המערכות החשמליות ברכבים אלו כולל המזגן.
. .3 לוחות המצבר החיוביים מבודדים בבידוד כפול על ידי כך שהם עטופים בחוצץ
מעטפה פולימרי ומיקרופורזי ובנוסף גם בחוצץ העשוי מסיבי זכוכית. שילוב זה
מונע קצרים בין לוחות המצבר ומאפשר עמידות טובה יותר לרכב העובד בעומסים
גדולים ותנאי דרך קשים.
. .4 החיבורים בין תאי המצבר מחוזקים על מנת שהמצבר יעמוד בעומסים הרבים
המוטלים עליו.
. .5 הלוחות הנמצאים בתאי המצבר קשורים ומחוזקים בתוך התא בצורה שתאפשר למצבר
לעמוד בזעזועים הרבים.
. .6 היות והמצבר הינו היברידי אנו מקבלים עוצמות התנעה גבוהות וכמו כן כמות
איבודי המים ) הבאה עקב מתחים גבוהים מהמקובל ( הינה פחותה בהרבה.
|