האופן שבו אומדים היום את צריכת הדלק, ליטר לק" מ, שגוי מיסודו. אומדן זה,
כשלעצמו, מצביע על העובדה שיחס הדלק לק" מ גבוה ברכב אחד יותר מאשר במישנהו,
אך אינו מלמד דבר על הגורמים לכך.ידוע כי לצורת הנהיגה ברכב, השפעה רבה על
תצרוכת הדלק; ידוע גם, כי ליקויים ברכב ) דליפת דלק, מסנן אוויר סתום
וכיו" ב ( מעלים את צריכת הדלק.
חברה ישראלית, פיתחה מערכת אשר מאפשרת לקבל את צריכת הדלק לסיבובי מנוע.
המערכת מונה את כלל סיבובי המנוע ביחידת זמן - על פי הגדרה, ומאפשרת לקבל,
באופן שמי ) לכל נהג( , את יחס תצרוכת הדלק לסיבובי מנוע. באופן זה, המערכת
צוברת את מספר סיבובי המנוע של הנהג בכל אחד מהכלים בהם נהג, ומעדכנת את
ערכו היחסי של הדלק שנצרך. פעולה זו מתבצעת לכל רכב ונהג בהתאמה.
בפשטות, המערכת מאפשרת לבודד את הגורמים לצריכת דלק: אופן נהיגה או ליקוי
ברכב.
|