בחיבור גופים המגבלה היא יכולת החומר " להחזיק את הבורג" .
במתכות שונות למשל אלומיניום ניתן להגדיל פי כמה את כח התפיסה בחומר ע" י
החדרת סליל נירוסטה כמתווך בין הבורג לחומר, עד כדי עמידה בכח תלישה / גזירה
גדול מכח הבורג וע" י כך הגדלה משמעותית של יכולת תכנון. בנוסף מאפשר דבר זה
להקטין את גודל הבורג. ) כיום משתמשים במנועי רכב, מטוסים וכד'(
בפלסטיק הבעיה מחריפה עקב הרגישות הרבה.
הפתרון - תותבים שהפלסטיק מוזרק עליהם או מוכנסים לתוך הפלסטיק אחרי היצור.
לפי תכונות הפלסטיק וגמישותו מתאימים תותב שמאפשר כח תפיסה בחומר שעד עתה
רק יכלו " לחלום עליו" .
בעץ/ גומי/ ועוד חומרים רכים או פריכים ) חומרים מרוכבים ( ניתן לחברם עם
תותבים מתאימים כך ש:
(1 כח התפיסה בחומר קופץ במדרגות הרבה יותר גבוהות
(2 ההברגה הפנימית של התותב מאפשרת חיבור עם בורג סטנדרטי- ללא מגבלות בעלות
מינימלית.
(3 התותבים עשויים מחומרים שונים. מתכת/ נירוסטה/ פליז.
(4 ניתן לתכנן תותב מתאים לפי דרישה ספציפית.
התווספו כיום:
(1 תותב ננעץ במעגל מודפס. מהווה חיבור לכרטיס הסמוך או חיבור לתפיסת
הכרטיס.
(2 תותב עם טבעת רחבה או רשת מתכת בחלק התחתון שמאפשר:
חיבור בורג לפלטת פלסטיק דקה בעובי מ 2- מ" מ ויצירת כח תלישה חזק מאד.
- יציקת הפלסטיק על הטבעת ויצירת בורג שקוע בתוך הפלסטיק בכח תלישה גדול.
|