לוח מודעות

פורומים

תערוכות ואירועים

מועדון לקוחות

קורסים

מדריכים/קטלוגים
 
 כתבות |  אתרים מומלצים |  תערוכות ואירועים |  קטלוג מוצרים |  קורסים | רישום חברות
לטפל נכון במנוע דיזל



יתרונות מנועי הדיזל


1. מנועי הדיזל יעילים לפחות ב-30% בממוצע יותר ממנועי בנזין. זה מרכיב חסכוני חשוב ביותר בעלויות של צריכת הסולר ושל אחזקה שוטפת ומונעת.


2. בטיפול נכון במנועי דיזל ניתן להגיע עד 300,000-400,000 מילין (480,000-640,000 ק"מ) ללא החלפת מנוע, תוך השגחה ואחזקה מונעת שוטפות.



3. מנועי דיזל פולטים משמעותית פחות מרכיבי זיהום אוויר לעומת מנועי בנזין. מדובר בדו תחמוצת הפחמן Co2, ובפחמימנים – הידרוקרבון, גזים שהם מזהמי אוויר בולטים, מסכני בריאות ויוצרים את אפקט החממה וההתחממות הגלובלית.



בעיות בעירה והתנעה



מנועי דיזל פועלים ביחס דחיסה שהוא פי 3 יותר מאשר מנועי בנזין. לכן נוצר חום גבוה שעבור מנועי הדיזל הוא חריג ולאורך זמן. כאשר מערכת הקירור אינה מווסתת חום זה כראוי חיי המנוע הם בסכנה. התברר ש-50% מהתקלות במנועי הדיזל נגרמים כתוצאה ממערכת קירור לקויה שאינה מטופלת כנדרש והנזקים הנגרמים למנוע הם בלתי-הפיכים.


כתוצאה מבעירה לא שלמה של הסולר במנועים, נפלטות כמויות לא מבוטלות של Black Soot שהם פתיתי פיח. הסיבות לכך הן שהמרססים (Injectors) אינם נקיים , התזמון של המרססים אינו נכון וכמויות של סולר אינן נשרפות.



יש למנועי דיזל בעיית התנעה באקלים קר. לכן, בארצות קרות במיוחד, כגון צפון אמריקה, כשמכוניות הדיזל חונות בחוץ ולא במוסכים סגורים, לשם מניעת תקלות אלו של התנעת בוקר, מומלץ להחליף את מד השמן הרגיל, רק לצורך הלילה, בגוף חימום חשמלי שידאג שמערכת השמן במנוע לא תגיע למצב גבישי ותמשיך להיות נוזלית כנדרש. רצוי להתקין מערכת Glow Plug לחימום תא הבעירה במטרה להפחית משמעותית את אי-בעירת הסולר והיווצרות פתיתי פחם. פעולה זו נעשית אך היא דורשת בדיקת תקינות ל-Glow Plugs לפני החורף.



האחזקה הנכונה


תפקידו של מסנן השמן, שיש להחליף בהתאם למיפרט היצרן, חשוב במיוחד במנועי דיזל, על מנת למנוע היווצרות של אלמנטים גופריתיים ופחמן שהם תוצאה ישירה של אי-בעירה שלמה וסופית של הסולר. מרכיבים אלה מזהמים את השמן. כמו כן, חיונית הרחקתם של חלקיקי זיהום בעלי תכונה של גרימת חלודה שנוצרת בשמן המנוע.



כהמלצה גורפת מומלץ להשתמש בשמן סינתטי ולא בשמן מנוע טבעי, היות ויש בשמן סינתטי תוספות כימיות למניעת התפרקות השמן לפני זמנו. אי החלפת שמן במנוע בנזין היא תקלה רצינית אך לא סופנית למנוע. אולם אי החלפת שמן בזמן הנכון במנוע דיזל תורמת להרס המנוע כולו. מכאן חשיבותו הכלכלית של המסנן והשימוש המומלץ בשמן סינתטי.



אשר לאחזקה תקינה של מערכת הדלק / הסולר – מומלץ שתמיד מכל הדלק יהיה מלא. זאת, כדי למנוע עיבוי (Condensation) , שעלול לפגוע במרססים עצמם. היווצרות העיבוי מחייבת החלפת מסנני הדלק בזמן המוגדר לפי מיפרט היצרן ובדיקת מצבם בשטח. כל זאת במטרה למנוע עיבוי הרסני בתוך המנוע.



בכמה סוגים של מערכות דלק יש שני סוגים של מסננים במטרה למנוע את העיבוי. בנוסף, בכמה מכלי דלק כיום יש מערכת פליטה חד-כיוונית, שמאפשרת לרטיבות שבמכל הדלק לצאת החוצה. אך גם כאן רצוי ומומלץ לבדוק את מערכת הפליטה תקופתית על מנת לשמור על יעילותה.


לכניסה הקלק על הקישור: http://hinet.co.il/mag/mu236/

לפרטים נוספים

הדפסה   שלח לחבר

Copyright © 2002 ComLine LTD. All rights reserved.