לוח מודעות

פורומים

תערוכות ואירועים

מועדון לקוחות

קורסים

מדריכים/קטלוגים
 
 כתבות |  אתרים מומלצים |  תערוכות ואירועים |  מדריך חברות |  קורסים | רישום חברות
השקעה באתרי אינטרנט של חברות וארגונים יוצרת - ערך עסקי


אין ספק שהתחומים שה - IT יכול לתרום בהם ברמה העסקית בצורה המשמעותית ביותר לארגון, הם יישומי האינטרנט ובניית אתר אינטרנט שמייצר עסקים. על מנת לייצר את הערך העסקי מאתר האינטרנט של הארגון, יש חשיבות רבה ליצירת תנועה חזקה לכיוון האתר ולקידום האתר בתוך המרחב הקיברנטי של האינטרנט. קידום האתר באינטרנט היום, כבר איננו עניין של מזל אלא מקצוע ומיומנות אותם צריך לרכוש. מה הן איפוא הדרכים לטיפול בהגדלת התנועה לאתר האינטרנט של הארגון?.


 


שלושה רכיבים


 


האסטרטגיה להגברת קצב התנועה לאתר מבוססת על שלושה  רכיבים:


הרכיב הראשון - הגדלת התנועה שמבוצעת מתוך מנועי החיפוש ובעיקרם כמובן מנוע החיפוש של גוגל;


 הרכיב השני -הגדלת התנועה על בסיס תנועת הגולשים באינטרנט;


הרכיב השלישי – הגדלת התנועה על בסיס תוכניות שותפים והגדלת התנועה על בסיס מקורות חיצוניים לאינטרנט.


 


הגדלת התנועה שמבוצעת מתוך מנועי החיפוש, מבוססת על ההצלחה בהכנסת האתר שלנו בשליפה של תוצאות החיפוש של מילים רבות ככל האפשר הקשורות לשירותים אותם אנחנו מציעים. מובן שניתן תמיד לשלם ולהופיע במימונים המקושרים (ואנחנו בהחלט ממליצים לעשות זאת על בסיס הניסיון שלנו), אבל מעבר לכך יש לראות איך האתר שלנו מופיע גם בצורה "טבעית" באותן מילות חיפוש רלבנטיות. ההופעה של האתר שלנו במנועי החיפוש בתוצאת החיפוש, תלויה רבות בצורה שבה נבנה את האתר ובצורה שבה יופיעו התכנים.


 


כך, לדוגמה, ארגונים רבים מקימים אתרי אינטרנט דינאמיים עם תכנים דינאמיים שמנוע החיפוש איננו מקטלג ולכן גם אינו מקשר אותם למילות חיפוש רלבנטיות. דוגמה נוספת קשורה לבניית התוכן של האתר ולמילים בהן נשתמש בתיאור השירותים שאותם אנו מספקים.  פעמים רבות אין אנו משתמשים בכל המילים הרלבנטיות בתיאור השירות (מילים נרדפות וכדומה), וכתוצאה מכך האתר שלנו לא יופיע בתוצאת החיפוש של אותן מילים.


 


להופיע גבוה


 


במאמץ להגדיל את החשיפה של האתר ננסה גם לגרום לשם האתר שלנו להופיע גבוה ככל האפשר בתוצאת החיפוש. גם בנושא זה קיימים 'טיפים' ועצות רבות שיגרמו לאתר שלנו לקבל ציון גבוה יותר ולזכות לחשיפה ולתנועה מוגברת יותר של הגולש. חשוב להדגיש שתורת קידום האתר במנוע החיפוש, הנה תורה מתעדכנת ומשתנה מכיוון שקיים תמיד המאבק בין מפתחי מנועי החיפוש, המחפשים שיטות אובייקטיביות להגדרת תוצאת החיפוש לבין בוני האתרים המחפשים להעלות את ציון התאמת החיפוש של האתר שלהם גם במילות חיפוש ובנושאים, שיתכן שאתרים אחרים היו צריכים להופיע בהם לפני אותם אתרים.


 


קידום האתרים במנועי החיפוש הנו גם מאבק בין הארגונים וכמו באליפות  - יכולה להיות רק אלופה אחת. ולכן תמיד יהיה רק אתר אחד שיצליח לזכות בבכורה ורק מספר אתרים מצומצם יצליחו להתייצב  במקומות הראשונים המופיעים בתוצאת החיפוש הראשונה. תרגיל מעניין ופשוט שכל אחד מכם יכול לעשות הוא לבדוק מידי שבוע באיזה מקום אתם מופיעים בתוצאת החיפוש. קרי, אם אני מחפש את המילה 'בנק', מי הבנק הראשון במנוע החיפוש ואם אני מחפש 'מסך טלוויזיה', מי יהיו האתרים שיופיעו ראשונים בחיפוש אחר ספקי טלוויזיה.


 


רשת קישורים


 


הגדלת התנועה על בסיס תנועת הגולשים באינטרנט ועל בסיס תוכניות שותפים, מבוססת על ההצלחה שלנו לייצר רשת של קשרים וקישורים מאתרים אחרים לתוך האתר שלנו. יש לנסות ולראות איך אנחנו מייצרים את תוכנית הקישורים והקשרים על בסיס הצבעות הדדיות מצד אחד, ומצד שני יצירת תוכנית שותפים שמעודדת שותפים ברשת לייצר תנועה לתוך האתרים שלנו. מומלץ להקצות גם תקציב לביצוע קמפיין אינטרנט שיכול לנוע מהשיטות המסורתיות של 'קמפיין באנרים' שמפנה לאתר שלנו, תפוצות אי-מיילים, עשיית קמפיין חדשני יותר שיהיה מבוסס על יצירת תנועה מתוך 'בלוגים', 'טוקבקים' ועוד.


 


הגדלת התנועה על בסיס מקורות חיצוניים לאינטרנט הנה שלב מאוד חשוב בהצלחה שלנו לייצר מובילות ומודעות לאתר האינטרנט שלנו. גם גוגל הגדולה יצאה לאחרונה למדיה הפרסומית הכללית מחוץ לאינטרנט בקידום המטרות והעסקים שלהם. אנו ממליצים שבכל פרויקט הקמה של שירות חדש באתר נקצה חלק מהתקציב למסע פרסום מחוץ לרשת באמצעי התקשורת הפרסומית שמגיעים אל הלקוחות של הארגון. חשוב גם לייצג את האתר והיכולות שלו בכל מקום שבו יש נגיעה בלקוח (פרסומות, סניפי קבלת קהל, הצעות מחיר וכדומה). ככל שנכניס לתודעה של הלקוחות את מה שהאתר שלנו יכול לתת להם, כך נייצר ערך אמיתי גדול יותר לארגון.


 


התנועה אל האתר


 


חשוב מאוד להשקיע בפרסום גם ברמת התקשורת הפנים ארגונית של הארגון, ולעדכן בצורה שוטפת את עובדי הארגון ביכולות ובשירותים שמציע האתר של הארגון. מכירה ושיווק חיצוני מתחילה פעמים רבות משיווק ומכירה פנים ארגונית. בסופו של דבר השליחים האפקטיביים ביותר של הארגון הנם העובדים שלו.


 


לסיכום, החזר ההשקעה מהמחשוב והחזר ההשקעה מאתרי ה'אי-ביזנס' שאנו בונים תלויים רבות בכמות התנועה שאנו יכולים לייצר לתוך האתר שלנו. למנהל מערכות המידע אסור להתעלם מההיבט החשוב ביותר בהצלחה של האתר, ולהעביר את האחריות לספקים או לחילופין לאגף השיווק של הארגון. אנחנו חייבים לקחת את ההובלה גם בנושא זה ומי שישכיל לעשות זאת ולבנות אסטרטגיה לקידום האתרים והתנועה, ייצר ערך עסקי אמיתי לארגון שלו.

לפרטים נוספים

הדפסה   שלח לחבר

Copyright © 2002 ComLine LTD. All rights reserved.