לוח מודעות

פורומים

תערוכות ואירועים

מועדון לקוחות

קורסים

מדריכים/קטלוגים
 
 כתבות |  אתרים מומלצים |  תערוכות ואירועים |  קטלוג מוצרים |  קורסים | רישום חברות
לצנצם את הפליטות
יצרני הרכב החלו לפתח בשנים האחרונות מנועי דיזל תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת ובקרה על כל מהלכי העבודה של הזרקת הדלק ע"י יחידת בקרת מנוע . היחידה משלבת בתוכה מידע עדכני לפעולת המנוע על מנת לוודא האם תפקוד המערכת תואם דרישת יצרן .

במקרים מסוימים , יחידת הבקרה מפענחת תקלות או ערך נתון שאינו תואם את מפת הניהול , ומעבירה זאת כפלט קוד תקלה להתראה .

במנועי דיזל אלה , בוצעו שינוי ושידרוג טכנולוגי לכלל מערכות הדלק , תוך דרישה לעמידה בלחצי דלק גבוהים ככל שניתן . יחידת בקרת מנוע מפעילה ומבקרת על המשאבה המרכזית המאפשרת בניית לחץ דלק גבוהה , והדלק מועבר בלחץ זה לצינור חלוקה המוגדר מחדש כמסילה משותפת השומרת על לחץ גבוה וקבוע לכלל המזרקים .

בקצה מסילה משותפת ממוקמים שני רכיבי בקרה למחשב מנוע , חיישן לחץ דלק , המעביר נתון לחץ דלק גבוה , כך שאם לחץ הדלק יעלה מעל המותר יחידת הבקרה תכנס לפעולה ותווסת את לחץ הדלק למנוע ( למזרקים ) כדי למנוע כשל בהזרקה. בקצה השני ממוקם וסת לחץ דלק הפורק את לחץ הדלק במסילה המשותפת חזרה למכל . מצינור החלוקה מועבר לחץ הדלק למזרקים , חדשים ומשופרים, שתפקידם להזריק את הדלק בלחץ הנאות לצילינדרים

כאשר לחץ הדלק עולה מעל למותר , יחידת בקרת מנוע מעבירה מתח לסליל הווסת דבר הגורם לטובלן לנוע קדימה ולאפשר פתיחת מעבר דלק מקו הלחץ חזרה למכל . כאשר לחץ הדלק יתייצב , יחידת הבקרה תפסיק את אספקת המתח , והטובלן ייסגר שנית וימנע מעבר דלק חזרה למכל .

תיעול הדלק מהמכל לעבר המנוע עובר דרך מספר מערכות ומכלולים שנועדו לבנות לחץ הזרקה רצוי , תוך העברת משוב מיידי ליחידת הבקרה לגבי תפקוד המערכת .

הדלק עובר ממכל הדלק לעבר המנוע בעזרת משאבה חשמלית ( 1 ) , הבונה לחץ הזרקה ראשוני . הדלק נכנס למסנן הדלק ( 2 ) הממוקם בתא מנוע , בחלקו העליון של המסנן ממוקם שסתום מיוחד הנועד להכניס דלק החוזר מתא המנוע ( בטמפרטורת מנוע קרה ) וזאת על מנת למנוע מצב היווצרות רירית פרפין בחלק העליון של הדלק, כאשר טמפרטורת מנוע קרה . הדלק עובר למשאבת דלק חשמלי נוספת ( 3 ) ( ממוקמת סמוך לדופן תא מנוע בצד ימין ) המשאבה בונה לחץ דלק של 5 Bar .

הדלק עובר למסנן דלק נוסף הנועד לסנן מזהמים נוספים לפני כניסת הדלק למשאבת לחץ גבוה.

צמוד למסנן , ממוקם חיישן טמפרטורת דלק ( 5 ) המעביר נתון זה ליחידת בקרת מנוע .

הדלק עובר למשאבת לחץ גבוה ( 6 ) , הבונה של 1800bar תוך משאבת לחץ ראשית ממוקם וסת לחץ דלק ( 7 ) N290 . הדלק עובר לצינור חלוקה משותף הנקרא מסילה משותפת CR ( 9 ) ,שתפקידה לספק לחץ דלק שווה לארבעת המזרקים .

חיישן לחץ גבוה G247 ( 10 ) ממוקם בקצה המסילה המשותפת , ותפקידו להעביר נתון לחץ דלק בצינור החלוקה ליחידת בקרת מנוע .בקצה השני של המסילה המשותפת ממוקם וסת לחץ דלק N276 ( 8 ) הנועד לפרוק את לחץ הדלק העודף למכל הדלק

מערכת DPF

פליטת החלקיקים של מנוע דיזל יכולה להיות מופחתת על ידי שילוב בבירור
DPF - מערכת לניטור ארוכת טווח של חלקיקי סולר לטיפול פליטה למחזור גזי הפליטה מערכת. ניטור ארוך טווח fi זה יכול להפחית את פליטת החלקיקים בגזי הפליטה עד 97% באמצעות תוספים. החלקיקים נשמרים בניטור ארוך הטווח האלחוטי וחמצן (התלקחות) בטמפרטורות סביב 500 מעלות צלזיוס. זה מונע סתימה של הניטור ארוך טווח fi המתחדש כל זמן הפעולה. על מנת לשפר את ההתחדשות, תוסף על בסיס מתכתי הוא פרופורציות לדלק, המאפשר חמצון מלא בטמפרטורות נמוכות יחסית.

יתר על כן, התוסף תורם לעובדה שחלקיקי פיח פחותים ל הדלק ( תחנות דלק פירטיות ) . במקרים מסוימים הדלק באותן תחנות מהול בחומרים נוספים , כך מקבלים מחיר נמוך אך איכות דלק ירודה .

כפי שצוין , מערכות הדיזל כיום מתקדמים ביותר ואי הקפדה על דלק באיכות נאותה עלולה לגרום לכשל בלתי הפיך לאותם מכלולים ( מזרקים , מסננים , משאות עזר וכו ) .

במידה שמתגלה כשל באחד ממכלולי הדלק , יש לשלוח את הדלק למעבדה ייעודית ולבחון התאמת הדלק לתקן הרצוי .

במידה שהדלק אינו עומד בתקן הרצוי , עלות התיקון תחול על הלקוח .

במקרים בהם הדלק נמצא לא תקין יש לבצע פעולות שירות כפי שהיצרן מפרט בספרות טכנית ( לעיתים יהיה צורך בניקוי מכל דלק , ולהחליף את כל המכלולים שבאו במגע עם הדלק המזוהם ) .

פתח במהלך
הבעירה של הדלק, ובכך מחזור החיים של המערכת מורחבת.

חשיבות תדלוק בדלק מתאים
עלויות הדלק הגבוהות , גורמות ללקוחות לנסות לתדלק את הרכב בתחנות דלק שאינן מוסדרות וללא כל פיקוח על איכות

לפרטים באימייל

הדפסה   שלח לחבר

Copyright © 2002 ComLine LTD. All rights reserved.