משב אויר צח
אויר הוא תנאי מוקדם לחיים - ונחוץ לכל סוגי הרכב.
נוסף על צינון המנוע, האוויר משמש לאוורור תא הנוסעים, לפוגג את הערפל
מהחלונות,ולווסת את הטמפרטורה.
כדי לשמור על כל הפעילויות הללו בצורה האופטימלית מתוכננים המאווררים
והמפוחים של SiemensVDO.
מאווררים
כל מנוע בתנועה היום משתמש באמצעי קירור כלשהו: נוזל או אוויר.
מודול קירור
מודול קירור היא מערכת הכוללת הכל - מורכבת ממנוע מאוורר אחד או שניים
וכנפיים מפלסטיק (בדרך כלל)
מנועי קירור
המנוע החשמלי מצוי עם או בלי מערכת להבים (כנפיים) ויכול לשמש
כמאוורר יחיד ללא בית, מאוורר יחיד עם כנפיים או כמנוע עזר במערכת קירור
כפולה.
מאווררים
מערכת קירור בדרך כלל עובדת עם רצועה ולא על מנוע חשמלי ויכולה לשמש רק
כעזר במערכת הקירור
מפוחים
מפוחי חימום, אוורור ומיזוג אוויר מופעלים כדי למזג את האוויר בתא
הנוסעים.
מפוחים באיכות גבוהה משלבים יעילות מירבית ומינימום רעש.
יחידת מפוח
יחידת מפוח מורכבת ממנוע ייחודי לרכב ומערכת להבים.
מפוח נמצא ברוב המכוניות האירופאיות והדרך כלל אין גישה אליו בתוך יחידת החימו
מנוע המפוח
מנוע המפוח הוא יחידה חשמלית המניעה את פנים המפוח.
למרות שהגישה אליו בתוך הרכב קלה, הוא מצוי בדרך כלל ברכב אמריקאי וברכב
אירופאי ישן.
נגד מפוח
נגדי מפוח תפקידם לווסת את מהירות המפוח. מנוע המפוח יהיה ייחודי לכלי
הרכב ע"י שינוי ערכי הנגדים.
|