חברה ישראלית יצאה לאחרונה עם סדרת מצברים מחוזקים לטרקטורים ורכב כבד.
מאפיינים:
* המצבר היברידי. הלוח החיובי שלו עשוי מסגסוגת עופרת ואנטימון, והלוח
השלילי עשוי מסגסוגת של עופרת וסידן ) קלציום( .
* הלוחות החיוביים של המצבר עבים במיוחד, על מנת שיעמדו בדרישות הקשות של
הרכב הכבד ויספקו את כל המערכות החשמליות בהם, כולל המזגן.
* ללוחות המצבר החיוביים יש בידוד כפול, בכך שהם עטופים בחוצץ מעטפה
פולימרי ומיקרופורזי, ובחוצץ העשוי מסיבי זכוכית. שילוב זה מונע קצרים בין
לוחות המצבר ומאפשר עמידות טובה יותר לרכב העובד בעומסים גדולים ובתנאי דרך
קשים.
* החיבורים בין תאי המצבר מחוזקים על מנת שהמצבר יעמוד בכל העומסים המוטלים
עליו.
* הלוחות הנמצאים בתאי המצבר קשורים ומחוזקים בתוך התא בצורה שתאפשר למצבר
לעמוד בזעזועים רבים.
* עוצמות התנעה גבוהות וכמות איבודי המים ) עקב מתחים גבוהים מהמקובל ( נמוכה
בהרבה.
|