טעינת יתר של המצבר יחד עם טמפרטורה גבוהה בתא המנוע גורמות לקורוזיה
) עיכול ( של החלק המתכתי ) רשת ( בלוחות המצבר, בעיקר בלוחות החיוביים, ועקב
כך לקיצור אורך חיי המצבר.
על מנת לייצר עמידות בתנאים אלה, היצרנים האירופים VARTA ו TUDOR- פיתחו נתך
) סגסגות ( מתאים. תוספות מזעריות של מתכות שונות לתוך העופרת יוצרות גבישים
שונים ותכונות שונות.
בחברת TUDOR מספרד, המייצרת כ 9- מיליון מצברים בשנה, הגיעו לנתך אופטימלי
שהוא עופרת בתוספות מזעריות של קלציום ובדיל Pb-Ca-Sn הנקרא בשם
TECHNOLOGY TST .
שני המצברים הם מהמתקדמים ביותר. בנוסף, יש להם תכונות חיוביות רבות מעבר
לעמידות בקורוזיה.
|