פותח לראשונה ע"י חברת BOSCH שנת 1967. המאייד פינה את מקומו לטובת מערכות הזרקה המכניות ולאחר מכן למערכות הזרקת דלק אלקטרוניות מבוקרות מחשב, כתוצאה מהחמרת דרישות תיקני אכיפה למניעת זיהום אויר. תקנים מחמירים אלו אילצו את יצרי הרכב ליצור שרפה יעילה יותר ובכך להפחית במידה ניכרת את רמת הגזים הרעילים הנוצרים במהלך תהליך השריפה. מהמאייד המסורתי אשר במשך שנים רבות היווה פשרה זולה נאלץ לפנות את מקומו לטובת מערכת הזרקה אלקטרונית מבוקרת מחשב אשר מרססת את הדלק באופן מבוקר אל חלל הצילנדר דרך שסתום היניקה, (ראה תמונה) הפחתת זיהום האוויר על מנת לשמר את הסביבה מפני זיהום אוויר מערכת הזרקת הדלק מספקת דלק מבוקר ביחס ישיר לכמות האוויר המוזרם אל המנוע ויוצר באופן מתמיד (למעט מקרים חריגים) יחס אוויר דלק אידיאלי 14.7:1. על המערכת לשמר יחס זה בכל תנאי הנסיעה המזדמנים.
|