חברת Hunter Engineering האמריקנית, מייצרת מכשיר מתקדם לבדיקת איזון גלגלי משאיות. המכשיר מבוסס על טכנולוגיות מתקדמות לבדיקת זריקה רדיאלית של מכלול הגלגל וכן לסימון, באמצעות קרן לייזר, של מיקום מדויק להתאמת צמיג – ג'אנט ומשקולות איזון. זה מכשיר ייחודי מתקדם לבדיקת איזון גלגלי משאיות הנדרש בכל צמיגייה מקצועית המתמחה באיזון כזה. המכשיר מהווה גם ציוד משלים למוסכים לכיוון פרונט שכן בעיית משיכת גלגל יכולה להיגרם לא רק כתוצאה מבעיה באחת מזוויות הסרן כי אם גם כתוצאה מזריקה רדיאלית – Runout או מחוסר התאמה של הצמיג לג'אנט. בדיקה זו ניתנות לביצוע אך ורק במכשיר איזון מתקדם. בדיקת האיזון מתבצעת בארבעה שלבים: • מדידת 'זריקה' רדיאלית –Runout של מכלול צמיג + ג'אנט באמצעות רולר (גלגלת) מובנה המבצע הדמיה של נסיעת מבחן והתנגדות לגלגול בכביש. • מדידת בריחת חישוק – נתוני זריקה רדיאלית של המכלול בנפרד, של הצמיג בנפרד ושל החישוק בנפרד. • סימון מיקום להתאמה אופטימאלית של צמיג לג'אנט באמצעות קרן לייזר במטרה להפחית התנגדות לגלגול. בגמר הבדיקה יש לפרק את הצמיג מהחישוק ולהתאים את סימוני המיקום האופטימאליים של הצמיג והחישוק. • בדיקת התאמה של מכלול הגלגל לעמידה בתקן מקסימאלי לזריקה רדיאלית. • ביצוע איזון לגלגל בטכנולוגיית Smart Weight - טכנולוגיה מתקדמת המחשבת את נתוני האיזון של הגלגל משני צידיו ומחשבת מיקום יחיד לקיבוע משקולות איזון. המשמעות היא חיסכון של 30%-40% בעלויות של משקולות איזון ועבודה וזאת בלי להתפשר על איכות האיזון או הנסיעה. כדי להקטין את אפקט הזריקה הרדיאלית, נבדקים במכונה כל גלגלי הרכב. בגמר הבדיקה, מוצגת סכימה המציגה את המיקום המועדף לכל אחד מגלגלי הרכב.
|